Årsmöte i Renålandets Byförening den 22 mars 2020

I dessa Coronatider lever föreningslivet på sparlåga. Men vi är ju tvugna att försöka överleva! Därför hölls Renålandets Byförenings årsmöte planenligt den 22 mars. Ett tiotal medlemmar samlades i bystugan, i princip styrelsen och delar av kommittéerna. Förhandlingarna kunde genomföras och alla personval verkställdes.

Planeringen för den närmsta framtiden är ju naturligtvis svår. Vi vet ju inte hur Coronaepidemin kommer att utvecklas. Stämmans beslut blev till exempel att årets påskdagspimpel skjuts upp till nästa år. Vi får se framtiden an vad gäller fortsättningen på det här årets evenemang. Men vi hoppas på att allt ska ordna sig till slut!

Mötet avslutades med en stunds fika och samvaro. Vi fick i alla fall inviga föreningens nya kaffemaskin!

Presidiet, Bengt o Barbro

Inte precis fullsatt, men bra ändå!

Foto: Jöns O'